„Kopernik” w Londynie

W dniach 2.04-5.04.2023 odbyła się pierwsza tura wycieczki VII Liceum Ogólnokształcącego do Londynu. Wczesnym porankiem liczna grupa 58 uczniów i 5 nauczycieli naszego Liceum wyleciała do stolicy Wielkiej Brytanii. Pierwszego dnia napotkały nas utrudnienia w poruszaniu się po mieście związane ze strajkami pracowników poszczególnych stancji metra i kolei naziemnej. Po zakwaterowaniu się w hotelu pojechaliśmy do China Town – dzielnicy Chińskiej w Londynie, gdzie podziwialiśmy egzotyczne dekoracje oraz posmakowaliśmy potraw chińskich. Drugiego dnia zwiedziliśmy The National Gallery, gdzie podziwialiśmy dzieła sztuki światowej sławy artystów, między innymi słynne „Słoneczniki” Van Gougha, a także zwiedziliśmy The British Museum z cennymi zbiorami z całego świata. Byliśmy pod Pałacem Buckingham, gdzie już trwały przygotowania do koronacji Króla Karola III, widzieliśmy konną kawalerię. Byliśmy pod popularną wśród turystów wieżą Big Ben oraz przechodziliśmy obok siedziby premiera Wielkiej Brytanii na Downing Street 10. Mieliśmy trochę czasu wolnego na Trafalgar Square, na którym znajduje się ponad 50-metrowa kolumna admirała Nelsona, a także zobaczyliśmy rondo Piccadilly Circus, jest to jedyne miejsce w Londynie z reklamami neonowymi. Trzeciego dnia udaliśmy się do Greenwich, gdzie mieliśmy okazję przekroczyć południk zerowy, podziwiać widok na Canary Wharf (londyńską dzielnicę biznesową) ze wzgórza, na którym znajduje się Królewskie Obserwatorium, a potem zwiedziliśmy Muzeum Morskie. Z Greenwich popłynęliśmy statkiem po Tamizie do słynnego Tower Bridge, po którym później mieliśmy okazję przejść na południową część Londynu. Tego dnia odwiedziliśmy London City, Giełdę Londyńską, a także Katedrę Świętego Pawła. Czwartego dnia mieliśmy okazję zwiedzić Muzeum Techniki w prestiżowej dzielnicy South Kensington. Stąd wyruszyliśmy na lotnisko i przylecieliśmy do Polski.
Wycieczka ta pozwoliła nam nie tylko podziwiać turystyczne atrakcje Londynu, ale też poczuć się jak prawdziwi londyńczycy. Po metropolii poruszaliśmy się wszystkimi dostępnymi środkami lokomocji, a także spożywaliśmy posiłki w londyńskich restauracjach. Była to też okazja do poćwiczenia języka angielskiego i zobaczenia wielu kultur w jednym miejscu.