SKKT znów na szlaku!!!

Dnia 29 maja 2021 r. uczniowie klas 2e i 2j pod opieką prof. Ociepy oraz prof. Wołkowickiej wzięli udział w wycieczce turystyki kwalifikowanej w Beskid Śląski. Organizatorem cyklu wycieczek im. Zygmunta Łęskiego jest Regionalny Oddział PTTK w Częstochowie.

Zaplanowana trasa rozpoczęła się od wjazdu wyciągiem na Polanę Stokłosicy (851 m n.p.m.). Miejsce to jest niezwykle atrakcyjne widokowo, z którego roztacza się malownicza panorama. Następnie odbyliśmy wędrówkę na szczyt Wielkiej Czantorii (995 m n.p.m.). Towarzyszyła nam przy tym gęsta mgła, która zmniejszyła pole widzenia. Po wejściu na szczyt mieliśmy chwilę na odetchnięcie i przygotowanie do dalszej podróży. Naszym następnym celem było Schronisko PTTK Stożek. Aby tam dotrzeć, musieliśmy przebyć długą drogę, podczas której towarzyszyły nam rozmaite zjawiska atmosferyczne. Kilka razy spotkał nas opad orograficzny, po którym zawsze wychodziło Słońce. Po kilku godzinnej wędrówce (11km) nastąpiła nawałnica, której towarzyszył grad i wyładowania atmosferyczne. Kiedy dotarliśmy do schroniska, mogliśmy odpocząć i podziwiać widoki wokół nas. Po przerwie zeszliśmy do Wisły Łabajów, gdzie zakończyła się nasza ciekawa wycieczka.

Najbliższy rajd odbędzie się 12 czerwca 2021 r.

Trasa: Sopotnia Wielka Kolonia-Schr. PTTK Hala Rysianka-Romanka-Sopotnia Wielka

Do zobaczenia na szlaku!

Newsa przygotowali: p. prof. Roma Ociepa, Marcin Szewczyk oraz Cezary Kołodziejczyk.