„Kopernik” zwiedza Włochy

W dniach od 2 do 7 kwietnia 2024 roku odbyła się szkolna wycieczka do Włoch zorganizowana przez klasę II G, w której wzięło udział ponad 80 osób. Była to niepowtarzalna okazja, aby zgłębić bogatą historię, kulturę i smaki tego fascynującego kraju.

Pierwszym przystankiem na naszej trasie było renesansowe miasto – Florencja. Spacerując jej malowniczymi uliczkami, przeszliśmy od Piazza del Duomo obok wieży Giotta przez Piazza della Signoria przy pałacu Vecchio i fontanny Neptuna w kierunku Ponte Vecchio – Mostu Złotników, gdzie znajdują się sklepiki jubilerskie. Potem podziwialiśmy arcydzieła sztuki w Galerii Uffizi, między innymi Narodziny Wenus Botticelliego. Wśród tych wspaniałych widoków nie mogliśmy zapomnieć o delektowaniu się pyszną pizzą, która jest jednym z symboli włoskiej kuchni.

Następnie udaliśmy się do stolicy Włoch – Rzymu, miasta pełnego historii i dziedzictwa starożytności. Zwiedzanie zaczęliśmy od Bazyliki św. Jana na Lateranie, określanej jako matka i głowa wszystkich kościołów. Potem zobaczyliśmy Koloseum – symbol potęgi i wielkości starożytnego Rzymu, Forum Romanum, Wzgórze Kapitolińskie, Plac Wenecki, Fontannę di Trevi, Plac Hiszpański i Schody Hiszpańskie. Zobaczyliśmy także Panteon, niesamowitą budowlę z czasów cesarstwa. Spacerując po rzymskich uliczkach, mogliśmy poczuć ducha starożytności i zrozumieć znaczenie tego miasta dla historii zachodniej cywilizacji. Następnego dnia udaliśmy się do Watykanu i podziwialiśmy wspaniałą Bazylikę św. Piotra. Po dniu pełnym wrażeń relaksowaliśmy się przy pysznej włoskiej kawie, delektując się jej intensywnym smakiem i aromatem.

Kolejnym punktem naszej podróży było magiczne miasto na wodzie – Wenecja. Dotarliśmy do serca Wenecji na Plac św. Marka płynąc statkiem po Kanale Grandez widokami jak z obrazów Canaletta, podziwialiśmy wspaniałe pałace i kościoły, a także zanurzyliśmy się w romantycznej atmosferze tego miejsca. Po całodziennym zwiedzaniu miasta wspólnie usiedliśmy przy pizzy w jednej ze wspaniałych weneckich restauracji, co było doskonałym zakończeniem naszego pobytu.

Wycieczka do Włoch była nie tylko podróżą przez historię i sztukę, ale także podróżą przez smaki i aromaty tego wyjątkowego kraju. Pozostawiła w naszej pamięci niezatarte wrażenia i wspomnienia, które będą nas inspirować przez wiele lat.

Dziękujemy Biuru Podróży OlesTur za zorganizowanie wspaniałego wyjazdu oraz p. prof. Agnieszce Radosz-Wrońskiej, p. prof. Anecie Michałowskiej, p. prof. Elinie Szago-Lalak, p. prof. Marcinowi Wieczorkowi, p. prof. Agnieszce Motyl oraz p. prof. Agacie Buczkowskiej za opiekę nad młodzieżą.